June 01, 2010

.::KO NAK INTAI APE HAA??::.

Tahun lepas rumah kami pernah dimasuki pencuri. Dan kejadian tu buat aku betul2 trauma sbb aku org pertama yg menyedari kehadiran pencuri tu dlm umah kami.. Pencuri tak sempat curi ape2, tapi dia acukan pisau tajam kat abah aku sebelum dia lari keluar dr rumah kami. Cuak sangat. Aku sgt trauma sampai skang.

Semalam sekali lagi family aku dikejutkan dgn penemuan tangga kayu yg agak misteri, ditinggalkan di belakang umah kami.. 

Ha ni la tangganye ye. Ditemui pagi semalam oleh mama.. Tangga tu kami biarkan di tempat asal, tanpa dialih mahupun disentuh oleh sesape. Agak freak ye.. Kami syak ade orang nak selinap masuk rumah kami lagi utk mencuri buat kali kedua..

Malam tadi, dlm kul 11.45 malam kami wat keputusan utk bawak masuk tangga tu dlm umah. Tapi sekali lagi kami dikejutkan bile tangge tu dah hilang dr tempat asalnye. Kami yg cuak ni pun tak tentu tidur malam tadi, takut ade orang masuk umah..

Awal pagi tadi, tangga tu ditemui di lokasi lain dlm kawasan rumah kami, iaitu bersebelahan bilik tempat aku dan adik2 aku Ana n Una tidur tiap2 malam.. Memang sah. Aku tak tahu entah berapa lama dah hamba ALLAH ni buat keje ni kat umah kami. MENGINTAI.

 Tangge ni dah berubah kedudukan. Jauh dari tempat asal ia ditemui..

Ini demo ye. Aku try sandarkan tangga ni kat dinding umah n panjat. Memang nampak segalanye dari tingkap..

KO NAK INTAI APE HAAAA????
Buat orang rase tak tenang & tak selamat berada dalam rumah sendiri!!

Sedarla wey. Ko intai orang, YANG MAHA KUASA tu dok intai perbuatan buruk ko jugak!!!

3 comments:

[z@ck] said...

agak cuak la..apa kata korang try berjaga tgok satu malam. tak pun pasang perangkap kat luar rumah ka..

bahaya weyh..aku yg baca story ko pn seram sejuk.

sukiminna said...

semestinya bukan aku bro..sbb aku xperlu tangga untuk nmpk kat tingkap tu..:P..

eh org atas aku ni pun xperlu..heheh

Anonymous said...

bodoh btol org tu!!
mrh gle ble bce