January 05, 2010

.::JENGKELness.. I HATE::.

I know that I’m not supposed to write everything here but this is what I feel.  This is my feelings towards selfish people.  People that are full of jengkelness and have no intension to help each other.  Hey Cik. What the fish?? Who do u think u are? Dah cukup hebat ke cik? Dah besar sangat sampai kami yg kecik ni Cik tak pandang? Tak mau tolong? Cik. Kita dari akar yg sama Cik.. We are from the same root, bak kata nenek saya la.

Cik, if u don’t wanna help from the very beginning, why didn’t u tell us? Kacang putih saja la cik! Just tell us, I MALAS. Tak payah nak buat alasan, Hurmm.. Minggu ni I busy.. Next week boleh? Or Hujan lebat la dik, tak boleh nak pergi 'tempat' awak skrg.. or Hmm.. 'tempat' I jauh la dik.. Tak dapat nak gi 'tempat' awak. Or.. Hmm.. 'cokolat' u ni buat masalah. Tiap kali masuk mesti machine rosak. Agagagagaga… Berapa bakul alasan awak nak bg lg Cik..? Sebakul tak cukup, saya tambah lagi dua tiga bakul, cukup tak?

I MALAS. There. Easy. Macam yg Cik ckp tadi la. Tu pun bnyk juga alasan before ayat I MALAS tu keluar dari mulut Cik kan. CHICKEN SHIT.!!

Hey, macamana nak 1Malaysia kalau 1bangsa sendiri pun tak mau bantu?? Kacau maaa.. Kau juga datang dari bawah. Kau juga tak tahu apa-apa dulu. Kau bukan terus pandai. Kau belajar dari mula. Sama juga aku.  Atau kau lain? Kau lahir dari perut mak, kau terus berlari? Kau terus pandai baca? Terus masuk sekolah menengah? Terus buat degree? Kau sudah ada ilmu, rugikah berkongsi? Boleh demamkah kalau kamu kongsi ilmu? @ boleh keluar chicken pox pada kulit gebu kau tu ke kalau kau kongsi ilmu?

Tak faham. Bangsa sendiri la Cik. Kenapa? Cemburu? Tak boleh tgk bangsa sendiri lagi hebat? Busuk hati? Iri hati? Hasad dengki?  Yang mana kau? Tolonglah.  Ilmu yg kau ada, tak salah kau kongsi. Tambah pahala kau. Tgk sekarang? Tambah dosa aku sebab kutuk kau kaw-kaw. Kau suka? Kau ingat aku suka?  MALAS. Senang. Cakap terus kau malas. Ilmu yg aku dpt dari bangsa lain buat aku respect kat bangsa lain. Bangsa sendiri, nak minta tlg sikit pun, haaaaaaaraaaaaaaaaam mau tolong. Citttt!!! Pooooodah!!!

Tak payah 1Malaysia. 1Bangsa pun belum tentu lulus. 

4 comments:

kawie2020 said...

sabor ek.. luahkan kt blog jer...

iqbalsyarie said...

salam ziarah...first time sy smpai di blog ini..

saudara,
sesungguhnya mmg begini lumrah hidup.
org yg hebat akan selalu hilang pedoman,langsung tidak dipedulikan org-org yg seperti kita ini.

harap bersabar ea..kita mengalami perkara yg serupa..

sukiminna said...

biasa la tu ada..ramai je camni..aku doa harap aku pun xjadi camni.huhu

~0~ said...

sabar ye