January 07, 2010

.::Jadi Diri Sendiri::.

I received a text msg from a friend today,

wrote:

"Ko mmg ditakdirkan utk jadi hebat. Org hebat, mesti ramai yg dengki. Dah x lama dah. Sabar."

Tak. Aku tak hebat. Aku cuma seorang insan yg mengejar ilmu-Nya sebab aku yakin aku mampu buat walau kadang-kadang aku rasa hampir tersungkur sbb banyak sgt halangan yg terpaksa aku tempuh. Sebelah kaki dah melangkah ke depan. Aku tak nak mengaku kalah. Biar dua-dua kaki melangkah terus ke depan. Aku ada tanggungjawab. Pada mama, abah, adik-adik.

Tuhan sayang hamba-Nya, maka Dia uji dgn pelbagai ujian. Tapi Tuhan tak akan menguji kita dengan ujian yg melampaui batas keupayaan kita. Yakin itu.

*****************



Extra indie aku hari ni. Haha. Pergi kerja serba hitam. Bukan nak tunjuk 'rebel'. Tapi rasa lebih berani. Lebih yakin dgn diri sendiri.. Oh.. Mane pergi member yg hadiahkan baju Hujan ni kat aku? Lama tak contact. Bz dgn kerja mungkin.

Dah pakai lab coat, yg 'hitam' ni dah tertutup dgn 'putih'.

Hipokrit tak? Sesekali, boleh kan?

Sorry, entri mengarut. Jgn cuba faham kalo tak faham.

6 comments:

sukiminna said...

tak paham mmg ..tapi baju tu lawo..nnnnn aku nak wat pencemaran kat sini..prot3333

adaNiff said...

tak senonoh ko suki. busoookkkk!!

jap gi aku cemarkan sukiprattle lak.

sukiminna said...

oooo..kau mencemar di tempat aku tapek..baru kukentut aje kau bising ya..kang aku beyak kang..hahaha

jijie said...

rangginye... t-shirt hujan tu.. hehe

Shaifful Hairi b Ramli said...

err..tumpang tanya..uncle tengok ramai pakai baju t gambar ujan tu..mmg trend terkini ker? atau jenama dia? hihihi sori uncle tak ikut perkembangan fesen sangat hihhi

adaNiff said...

hehe.. ranggi ke jijie. ganas lebih sesuai. :p