December 31, 2009

.::Mamak Mamak Mamak::.

Last night dapat call from my sister. Cam bese la, kalo Kak Ayu call mesti dia pass phone kat anak dia. Nak menyembang dgn mak saudara kesayangan dia yg paling comel ni. Ekeke.. Masalah utama bila bercakap dgn anak saudara aku ni ialah dia sangat pelat sehingga butir-butir percakapannya sangat tak difahami.  Kadang-kadang ibu & ayah dia pun x faham ape yg dia nak sampaikan. Kadang-kadang Hazmi sendiri menangis bila orang tak faham dia nak cakap ape. Kesian.

Lately, Hazmi dah boleh bercakap dgn jelas. So dah boleh faham ape yg dia sampaikan & ape permintaan dia.  Mase dia menyembang dgn aku semalam, banyak jugak la yg aku faham. Sampai la perkataan terakhir dia wat aku gelak.

Hazmi : Ello, Cik Ada
Hazmi : Talamekom (Assalamualaikum)
Cik Ada :  Hello Mi.. Waalaikumussalam.. (dlm hati : hebat bercakap dah budak ni) 
Hazmi : Ni abang ni.. (dah mengaku diri diri dia abang sejak dia dapat adik baru)
Cik Ada :  Ooo abang.. Abang buat ape?
Hazmi : Abang.. Abang.. Abang... Tinuk tuwi. (hahahaha, macam tenuk bunyiknye)
Cik Ada : Oooo tengok tv..
Hazmi : Abang demam..
Cik Ada : Demam? Abang makan ubat tak?
Hazmi : Indu (dengar ibu dia yg ajar dia ckp kat belakang)
Cik Ada : Rindu? Abang demam rindu.. Ooo rindu kat Cik Ada ke?
Hazmi : Haaaa.. Indu.

Ye Muhammad Zal Hazmi.. Tahniah kau buat Cik Ada rase terharu & mata Cik Ada berkaca.  Rindu kat Hazmi jugak ohhhh.. Ok sambung.

Cik Ada : Aiman mane? Aiman buat ape? (Aiman ialah adik baru Hazmi)
Hazmi : Aiman mamak.
Cik Ada : Ha? Ape?
Hazmi : Aiman mamak. Maaaaamak. (dia slowkan sebutan mamak tu)
Cik Ada : Aiman mamak?
Hazmi : Haaa.. Aiman mamak.
Cik Ada : (serius tak faham dia sebut ape). Hazmi, nak cakap dgn ibu.
Hazmi : (pass hp kat ibu dia). Ibu, Cik Ada ni..

My sis : Haishh ko ni. Aiman kat rumah Mak laaaa.. (Mak tu pengasuh Aiman)
Cik Ada : Oooooo.. Hahahahaha.. Tak faham dia sebut AIMAN MAMAK. AIMAN MAMAK je.

My sis & me gelak tak abis. Hahaha.



Cik Ada & Zal Hazmi @ Langkawi. Miss u a lot boy!

p/s : ilmu pelat utk hari terakhir 2009. Mamak = Rumah mak. Hehe.
p/s : aku nak balik Mamak esok. hoorahhh!!!

8 comments:

~0~ said...

kahkahakah...aku ingat apa mamat td...

SuRayA^i. said...

lol, i tot it's aiman pergi mamak. -_-"

kawie2020 said...

hahahahahaha.. chomel je dialog nih... selamat pulang...

Kiro said...

slmat tahun baru ada..aku sambut kat umah sewa jek.qada tdo..oh ye NC wajibkan esk pegi dia ceramah ..cam shiuttt

adaNiff said...

~0~.. dia pelat. hihi

adaNiff said...

suraya .. tu la pasal susah nak fhm hazmi ckp ape..

adaNiff said...

kawie.. mak sedare dia pun comel.

adaNiff said...

kiro.. haha kesiannye. layan je la... dulu pun selalu camtu gak..