December 22, 2009

.::Kerbau & Khinzir::.

Credit to Geng Sedut NORA for this guling-guling lawak. Hehe..


Pada suatu hari khinzir mengajak kerbau main lukis-lukis.

Khinzir :  Kerbau, aku lukis kau, lepas tu kau lukis aku. Boleh??
Kerbau  :  Boleh.. Tak de hal.. Nak pakai kaler pensel biase ke kaler cryon ke water kaler??
Khinzir :  Mane-mane pun boleh. Kalau kau hebat mesti lukisan kau cantik.

Khinzir mula melukis kerbau. Segala detail khinzir lukis dgn teliti.  Selesai melukis, khinzir menunjukkan hasil lukisan kepada kerbau.

Kerbau  : Cantik la kau lukis.. Tapi aku boleh lukis yg lagi cantik dari ni.. Ayah aku seorang pelukis potret yg hebat tau.
Khinzir  :  Ok.  Cuba lukis gambar aku.
Kerbau  : Ok.  Aku cuba lukis cantik-cantik. Kau tgk sajalah hasilnya nanti.

Kerbau mula melukis dgn teliti.  Mata, hidung, mulut khinzir dilukis dgn perfect sekali.

Kerbau : Ok, dah siap.  Cantik kan? (sambil menunjukkan hasil lukisan kpd khinzir)

Khinzir terdiam sejenak.  Kemudian memandang tepat ke arah kerbau dan bertanya..

Khinzir  : Kenapa kau lukis gambar khinzir?


Kerbau  : ???????

6 comments:

Murky said...

muaahhaa...xsedar diri punye khinzir..hehe

~0~ said...

hahahah...siot je...xsedar diri

google said...

patut le ada khinzir berkeliaran kat rumah mak aku kat kampung tu... agaknye dia perasan diri nye kambing @ biri² kot.... huhuhuhu

kawie2020 said...

hahahahahaha.. memang kes x sedar diri nih.. hahahahahaha

hans said...

hahahaha
khinzir memang khinzir
eekkeekkeke

♥ juhairah ♥ said...

lupe diri punya babi. haha