November 18, 2009

.::Mari Bercerita::.

Maka tersebutlah kisah dua lelaki, Joko & Algojo mengembara di atas awan.. Sedang mereka asyik mengembara, mereka terlihat segumpal awan yang sangat cantik..

Algojo sangat teruja dgn keindahan gumpalan awan itu lalu menghampiri dan memijak awan cantik itu, tanpa mengetahui bahawa awan cantik tersebut telah disumpah..

BARANGSIAPA MEMIJAK AWAN CANTIK TERSEBUT, MAKA BELIAU AKAN BERKAHWIN DENGAN PASANGAN YG SANGAT HODOH.

Maka legalah Joko, kerana tidak memijak awan cantik. 'Nasib baik aku tak pijak...' katanya kepada Algojo yg pasrah sahaja dengan sumpahan tersebut..

Setelah pulang dari kerajaan langit dan mengembara merentasi awan, mereka pulang ke Bumi.. Benarlah... Algojo sudah terkena sumpahan dan berkahwin dengan wanita yang sangat hodoh..

Joko pula telah mendapat jodoh dengan wanita yang tersaaaaaaaaaangatlah cun.. Joko bangge siot!

Suatu hari Joko menceritakan kepada isterinya alkisah teman baiknya Algojo terkena sumpahan awan cantik dan berkahwin dengan wanita yang hodoh..

Isteri Joko tiba-tiba menangis teresak-esak... Joko cemas lalu bertanya isterinya. 'Mengapa kau menangis wahai dinda?? Adekah Algojo itu skandalmu??' tanya Joko.

Isteri Joko menjawab dgn teresak-esak. "Tidak kanda.. Sebenarnya dinda juga telah terpijak awan yg cantik itu'

Joko terkedu...



29 comments:

ekopelancongan said...

salam kembara..

cube ko tunjjokkan haku awan cantek tu ada..

ada ke xde?

ngee..

ada_hairuni said...

tak berani tunjok. takot kena sumpah!! ngee~~

kawie2020 said...

hahahahaha.... aku x moh pijak awan tu... aku kan encem n nk cari pompuan cunnn... hahahahaha.. galak x aku..

ada_hairuni said...

hahahaha.. galak jugak la kan... hahaha...

YobSumo said...

hahahah ini kes berat ni. mesti malam tu Joko malu sendiri.

kesian mereka dan keluarga mereka. serta awan.

ada_hairuni said...

kesian awan. cantik tp disumpah...

kenwooi said...

pity the cloud.. =P

kenwooi.com

IMCurtain.com said...

Haha, lawak!!

Jom Promote Your Blog Here: IMCurtain.com [Blogger Community]

ada_hairuni said...

hehe.. yup kenwooi... pity the cloud.

FirdHaikaL CHinta ilLahi said...

nie cite NOYA kan....cie nie tercetus oleh kawan kami.....yang penting cite nie diceritakan dalam keta CHUMEL aku.....

Nik Mohd Afiq said...

haha..lawak gle cite nie..rupa2nya pompuan tu kawen ngn lelaki plg hodoh..hahah..

anwaruddin said...

cite buat sendiri ke ni? best la siot, hahaha!

ada_hairuni said...

A aaa fi, ni cite dlm keta kau. cite noya aku make up sket.

credit to noya. hihi.

ada_hairuni said...

Afiq. Tau x pe.. x pasal2 kan. makan dalam si Joko. kakakaka...

ada_hairuni said...

anwar.. ni kawan yg citekan simple2 je td.. dia bace kat mane ntah..

memandai je sy tambah sket..

hiks. happy that u guys enjoy!

DilOt said...

makan hati betul...nasib badanla...sekali isteri sndri yg cakap..

Firol said...

hooooo....hdodh hati suci no hal punya

ada_hairuni said...

haha.. tu yg terkedu tu DiLot...

ada_hairuni said...

betul tu Firol.. janji hati baeeekkk punye...

sukiminna said...

la sies ak igt cite dongeng td upenye cite lawak

ada_hairuni said...

hehe. suke suki...!!

hati bernanah said...

kasihan. sob sob sob.

ada_hairuni said...

bernanah hati joko. kakaka..

HANIFF N ADAWIYAH! said...

abg x fhm yg ni???leh tlg terangkan.....?

ada_hairuni said...

bace leklok la yang.. semua org dah gelak2.. haishh..

hati bernanah said...

bukan setakat bernanah. dah jadi kanser dah kot.

ada_hairuni said...

haish.. bahaye..

hati bernanah said...

tu la pasal ada.
aku pun tak tahu nak buat apa dah.

adaNiff said...

gi sepital.