November 21, 2009

.:: Jangan Menilai Buku Dari Kulitnya ::.

Hoyeah hoyeah...! Ini bukan entry Hari Raye Haji ok... This is a special entry for my little sister.
Si kecik kat depan tu, adik bongsu aku..

Husnatul Aflah.. Sedap kan name tu? Aku la yg letak name tu mase dia lahir dulu.. Mama cadangkan 2 nama. Husna & Aflah. So aku pun gabungkan name tu. Disebabkan name aku Rabiatul Adawiyah, aku pun dgn gatal menambah 'tul' pada nama dia. Jadi Husnatul Aflah... Hehe.. Kami comel bukan?? Hehe.. Selalu ejek nama dia. Unatul Cepelah. Kadang2 Usnatul Apelah! Ngee. Aku kakak yg suke buli adik. Terima kaseyy...!

Ok meh aku kutuk dia lagi & lagi. Hehe..

Aku selalu membebel kat si kecik ni..
Malas belajar kat umah.. Sangat malas. Orang tgk tv, dia tgk tv. Org bace majalah Wanita, dia pun nak jadi wanita gak.. Join bace gak. Org main game kat lappy, dia pun main gak kat PC.. Orang santai2 lepak2 baring2.. Dia pun join gak... Orang tido.. Dia lagiiiiiiiii laa tido memanjang..

Aku selalu membebel kat si kecik ni..
Dia malas bace sifir. Serius. Budak kecik ni tak hafal sifir. Sifir 2 n sifir 5 bolehlah. Kadang2 nak marah sgt.. Risau dgn study dia.. Bace sifir malas, bace buku malas, wat soalan Matematik pun selalu je salah... Ape nak jadi laaa budak ni sok.. Ish ish ish.. Risau risau..

Aku selalu membebel kat si kecik ni..
Ya ALLAH... Tulisan dia... Oh... Macam cakar ayam.. Adoi.. Kalo tgk buku dia.. Haishh.. Macam dah boleh balut belacan..! Yg ni, mama pun selalu gak bebel kat dia. Muahahaha. Padan muke.

Aku selalu membebel kat si kecik ni..
Sebab manje sangat. Mama selalu lebihkan dia. Tapi kadang2 mama marah gak dia ni, sebab dia malas belajar. Kahkahkah.. Kalo mama marah dia, kami yg lain gelak je. Hahaha.. (sebenarnye jeles sebab dia bongsu, semua yg dia mintak mesti dapat...)
Darjah 6 dah pakai henpon Sony Ericsson mahal ok... Aku yg belikan kat Low Yatt aritu...
Jeles.. Jeles... Sangat jeles..

Sekarang..
Aku dah tak leh nak bebelkan dia lagi.. Sebab dia dah abis pekse UPSR. Aku dah x leh marahkan dia lagi.. Budak yg pemalas ni, budak yg tak hafal sifir ni, dan budak yg bertulisan cakar ayam ni dah wat kami sekeluarga bangga... Tahniah buat adik Una coz dpt 5A dlm UPSR.. Yeay.. Hnss.. Hnsss... Kembang idong kak Ada.. Hehehe.. Seriously, I'm a proud sister!!

Kesimpulannye..
Don't judge a book by its cover atau dlm bahasa kita, jangan menilai buku melalui kulitnya.. Hehehe.. Mungkin dia dah fokus belajar dlm kelas, so dia dah tak perlu study kat umah.. Mungkin dia sengaja bertulisan cakar ayam, manje & pemalas sbb dia nakkan perhatian lebih dr mama n abah. Anak bongsu la katekan..

So adik, pasni Kak Ada x kan buli adik lagi. Sebab adik dah buat Kak Ada & family sangat2 happy.. Banyak lagi yg adik harus tempuhi kelak.. Kak Ada harap adik berjaya dunia & akhirat. Amin...

p/s: korang tak tau yg aku ade kembar kan? yg sebelah aku tu ialah kembarku.. :)

29 comments:

izzahfarhana said...

congrats untuk adik ada!weee.

MuhD NoR AzyM said...

Tahniah utk adik awk itu! :D

ko ada kembar rupanya? Wah..baru tau ni! :p

sukiminna said...

hehe...kecik2 cili padi..ak pun bongsu..hidup ank bongsu..ekekek..

neway congrats ye adik ada

fiD said...

aku anak laki bongsu, tapi akak yh atas aku slalu jeles, nta nape, padahal aku bukan jenis manje2 nie! aku rock!

yuchuilang said...

Tahniah atas kejayaan adik mu dalam UPSR.

ada_hairuni said...

izzah thanks a lot..

ada_hairuni said...

Azym.. thnks.. kembar x same tahun. kakaka..

ada_hairuni said...

suki pun bongsu? mesti manje gak ni.. haha..
thanks anyway :)

ada_hairuni said...

fiD.. bongsu lelaki lain sket kowt. hahaha..

ada_hairuni said...

thanks yuchuilang :)

HANIFF N ADAWIYAH! said...

una..congrats kali ke 4....
abg syg akak awk..hehe...luv u ADA

aku zaty said...

waaa..tahniah yer kat adek kamo!=p

ada_hairuni said...

haha, abg kena kasi adiah kat una..

ada_hairuni said...

thanks zaty

HANIFF N ADAWIYAH! said...

una nk adiah ke???die nk ape?abg xtau...hehe

HANIFF N ADAWIYAH! said...

una nk adiah ke???die nk ape?abg xtau...hehe

Kuwe said...

congrats.


biasalah.kakak borek adik rintik.
kesitulah tumpahnya.

kawie2020 said...

ade kembar? hehehehehe.. bile nk kenalkan yg kembar tuu.. hehehehehe

ada_hairuni said...

kuwe.. kakak borek hujan rintik2.. kakaka..

ada_hairuni said...

owh kawie mahu kenal dgn kembar? nnti wat entry ek psl dia lak. kakaka...

ada_hairuni said...

abg, kasi una cekedis jek. hahaha.. luv u mucuk!

hati bernanah said...

tahniah jadi kakak yg cambest.
aku dah lama tahu ko ada kembar. hehehe.

HANIFF N ADAWIYAH! said...

ok..die suke pe??abg nk mr. potato leh....eh,xleh2..xnk bg die mr. potato..abg nk bg twisties purple(onion)..
muahh..luv u syg..

ada_hairuni said...

haha. x yah cikedis.. beli je tora @ ding dang. kakaka...

ada_hairuni said...

cambest ke? ok. haha

hati bernanah said...

cambest la kot. kan? :p

adaNiff said...

haha. cambest la. tumpang bangge dgn kejayaan adik2. :)

hati bernanah said...

kita doakan dia sukses selalu. :)

adaNiff said...

aminn...