June 25, 2009

.::Saya Chenta Dia::.

.
MOHD. HANIFF HAMID
.
Ini Chenta saya
Yang chumel
Saya sayang dia, saya chenta dia
Dia happy-go-lucky orangnya
Dia kuat merajuk
Tapi senang nak pujuk
Dia sangat manja dan chumel
Dia juga sangat sabar melayan karenah saya
Kadang-kadang saya pun kuat merajuk, kuat cemburu,
mengada-ngada dan sensitif
Walaupun dia insensitif dengan perasaan saya, saya tak kisah
(kadang-kadang saya kisah juga)
Jiwa kosong + jiwa Islam
Itu moto hidupnya
Saya juga ingin cuba berjiwa kosong
Dia jarang-jarang marah
Kalau marah pun, sekejap aje
Saya tahu, dia bakal cikgu yang penyabar
Dan chumel
Dia jujur
Dia selalu fikir positif
Dia sangat pentingkan keluarga, saya suka lelaki begitu
Dia perasan yang dia kacak
Katanya macam Rosyam Nor
Saya iyakan aje
Tapi dia memang chumel
Dia suka purple, saya juga
Dia suka Satria GTi, saya juga
Dia mahu Honda City, saya juga
Itu impian kami, Honda City.. InsyaALLAH
Dia berbakat di padang
Lari pecut, lari jarak jauh, lompat tinggi
Squasy, tenis, badminton, futsal
Cikgu PJ lah katakan..
Bowling :)
Dia ajar saya main bowling
Dan saya sudah pandai main bowling
Sebab itu saya selalu sebut
"ABANG SANGAT HEBAT...!"
Dan chumel
Tapi kawan-kawan saya selalu salah tafsir
Tak mengapalah
Yang penting saya chenta dia
Saya sayang dia
Saya harap tahun hadapan dan tahun-tahun akan datang
Saya dapat tulis macam ni lagi
Biar orang tahu
Saya bahagia bersama dia...
.
Dia Chentaku yang chumel
.
~saya happy~
berapa kali saya taip perkataan chumel?

3 comments:

Ahmad Firdaus Haikal Arham said...

saya pun HEBAT jugak....

ada_hairuni said...

perasan nieee.........

HANIFF N ADAWIYAH! said...

ye fifi...ko mmg hebat...sbb ko leh bersama dgn Ada tiap2 hari..aku x mampu nk wat cmtu...ko blh buat die hepi...aku jrg2 leh wat die hepi...ko leh bwk die ke mana die suke...aku x blh bwk ke mana die suke...ko mmg hebat fifi...fifi mmg hebat...thanx a lot fifi..aku masih belum mampu utk semua itu..tp abg yakin Adawiyah..abg yakin 1 hari nnt abg yakin abg blh bahagiakan syg..